Delfts Blauw trekt steeds meer toeristen

Na de coronapandemie heeft de Royal Delft Group - vooral bekend van het Delfts Blauw - zich herstelt met een aanzienlijke omzetgroei. De omzet steeg in 2022 naar 7,1 miljoen euro. Dat was in 2021 4,9 miljoen euro. De nettowinst steeg van € 703.000 in 2021 naar € 986.000 vorig jaar.

Deze omzetstijging vond plaats binnen zowel het toeristisch segment als de Business to Business. Dit ondanks de opschaling van de bedrijfsactiviteiten van Royal Delft en de stijging van de prijzen door de oorlog in Oekraïne.

Met elkaar de klus geklaard

Henk Schouten, sinds 2009 CEO van de Royal Delft Group, is zeer tevreden met het resultaat. “Het jaar 2022 stond in het teken van het herstel na twee moeizame jaren die grotendeels beïnvloed werden door de coronapandemie. We zijn vooral verheugd over het herstel van de toeristische markt. Tegelijkertijd moeten we goed inspelen op prijsstijgingen die onze bedrijfsvoering onder druk zetten. Met de uitbreiding van de vastgoedportefeuille, de opening van de nieuwe winkel op de Markt in Delft en de bouw van twee nieuwe museumzalen investeren we in de verdere groei van Royal Delft Group. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt bleef het een uitdaging de groei te volgen. Met elkaar hebben we de klus geklaard”, aldus Schouten.

Meer groei toerisme

Voor de komende jaren zet Royal Delft in op verdere groei van het Business to Business segment en wordt een verder herstel van de toeristische markt verwacht. Men kijkt wel met de nodige zorg naar de instabiele situatie in Oost-Europa en naar de stijgende kosten.