Dragon's Den-ondernemers investeren 1 miljoen in Delftse 'levende doodskist'

De Delftse startup Loop Biothech, bekend van de ‘levende doodskist’, heeft 1 miljoen euro opgehaald in het televisieprogramma Dragons Den. De doodskist wist anderhalf jaar geleden al verbazing op te wekken: ze kregen aandacht van de NOS, de BBC, CNN en The Guardian. Met het extra geld kan het bedrijf doorgroeien.

‘Met deze investering kunnen we ons bedrijf wereldwijd uitrollen en opschalen. Dat kan nu door de inzet van automatisatie, ontwikkeling van onze producten en de bouw van een fabriek met hoge capaciteit’, vertelt uitvinder Bob Hendrikx op de website van Delft Techpartners.

Hendrikx deed lang onderzoek naar een efficiënte ‘compostering’ van het lichaam. De doodskist zet gifstoffen als dode, organische materialen om naar bruikbare voedingsstoffen voor de natuur. ‘De duurzme, uitstootbeperkende filosofie van Loop Biotech sluit daarom naadloos bij ons aan’, aldus Shawn Harris, één van de investeerders in het bedrijf.