Op de markt heeft dinsdagavond 14 april een hoogwerker gestaan bij de Nieuwe Kerk. De actie trok veel bekijks van mensen die op het terras zaten of voorbijliepen. De brandweer controleerde of er een hoogwerker geplaatst kon worden in geval van calamiteiten.

Er werd gecontroleerd vanwege een bouwkeet die naast de Nieuwe Kerk staan in verband met werkzaamheden van de gemeente. Na het opstellen van de hoogwerker en het uitvoeren van meerdere tests bleek dat de opstelling van de hoogwerker belemmeren.
In overleg met de gemeente heeft de brandweer bepaald dat de bouwwerken morgen worden weggehaald. Mochten er calamiteiten uitbreken in de kerk, kan de brandweer de locatie beter bereiken.