Uit de handen blijven van boa’s en politieagenten: dat is het doel tijdens The Hunt (de jacht). Op paasmaandag renden kinderen bij jeugdcentrum De Border in Tanthof weg voor de lange arm van de wet. “We willen laten zien dat je niet alleen in contact komt met de politie wanneer je iets fout doet”, zegt wijkagent Remy Hartog.
Voor het derde jaar op rij werd The Hunt voor jongeren tussen de 10 en 15 jaar oud georganiseerd. Degene die de meeste punten pakt bij spelletjes op de route én de handhavers weet te vermijden, wint.
De kloof
Dit jaar streden enkele tientallen jongeren om de winst. Voor de agenten en boa’s die meewerken aan dit evenement een gelegenheid om ‘de kloof’ tussen hen en de jongeren te verkleinen.
Naast de jacht werden er dan ook allerlei spellen en activiteiten gedaan, waarbij handhavers, agenten, jeugdwerkers en jongeren bij elkaar kwamen. Zo werd er bijvoorbeeld gevoetbald en gebasketbald.
Trots en dankbaar
Volgens de organisatie was het daarmee een geslaagde editie. “Trots, dankbaar en nu al zin in de volgende editie”, schrijft Stichting Welbevinden Delft, beheerder van jeugdcentrum De Border, op Facebook. Die zal naar verwachting volgend jaar plaatsvinden.