Klachtenregeling
Heb je een klacht over Omroep Delft? Dan kun je die mailen naar klacht@omroepdelft.nl.
Zo behandelen wij jouw klacht
We leggen je klacht intern vast in een klachtenformulier. Zo hebben we alle relevante informatie bij elkaar en kunnen we je klacht zorgvuldig behandelen. De gegevens gebruiken we ook om ons (programma-)aanbod en de bedrijfsvoering te verbeteren. Conform de AVG bewaren we je persoonsgegevens alleen zolang de klacht in behandeling is.
Binnen vijf werkdagen ontvang je een reactie of een bevestiging van ontvangst. Soms lossen we een klacht direct op, bijvoorbeeld bij een typefout of een onvolledig nieuwsbericht. In andere gevallen sturen we je aanvullende informatie over de vervolgstappen.
Elke klacht wordt geanalyseerd om de oorzaak te achterhalen. We bepalen ook of de klacht terecht is. Soms gaat het om een journalistieke of creatieve keuze die niet aansluit bij jouw voorkeur. In dat geval lichten we onze afwegingen altijd toe.
Als een klacht terecht is, nemen we corrigerende maatregelen om het probleem op te lossen en/of preventieve maatregelen om herhaling te voorkomen. Ook hierover word je altijd geïnformeerd.
Alle klachten bewaart Omroep Delft maximaal vijf jaar in ons digitale archief.
