Bij de afdeling Chemical Engineering van de TU Delft is woensdagmiddag 13 mei brand uitgebroken. De brandweer is ter plaatse gekomen en heeft het pand aan de Van der Maasweg ontruimd. In het pand stond een afvalbak in brand in een laboratorium. Daarin zaten verschillende ‘gevaarlijke’ stoffen.

De brandweer heeft inmiddels opgeschaald naar ‘middelbrand’. Studenten en andere aanwezigen hebben het gebouw verlaten en staan op straat. De brand was snel geblust. Over de eventuele schade is geen informatie bekend.
De brandweer is samen met de BHV aan het kijken hoe het pand het beste geventileerd kon worden. Tot die tijd is het gebouw niet toegankelijk. Bij de brand raakte niemand gewond.