Het overlaadstation van Avalex was donderdagochtend 9 april gesloten na een incident met gevaarlijke stoffen. Uit het pand was een groot zwart vat gehaald en buiten geopend. Na positieve metingen had de brandweer een gedeelte van het terrein tijdelijk afgesloten.

Door het incident was het overlaadstation tijdelijk gesloten. Hierdoor konden mensen hun afval niet meer kwijt op het station. Ook vuilniswagens stonden buiten te wachten op meer duidelijkheid.
De brandweer kwam met meerdere eenheden ter plaatse, waaronder een Adviseur Gevaarlijke Stoffen. Na metingen bleek er geen direct gevaar te zijn. De zaak is daarna overgedragen aan Avalex.