Na een explosie in een flat aan het Mouterpad ontstond maandag 4 mei rond 04.30 een uitslaande brand. Een woordvoerder van de politie deelt dat in totaal zeven woningen moesten worden ontruimd.

De explosie vond plaats op de tweede verdieping. Er ontstond een felle brand. Van buitenaf was een oranje gloed te zien en veel rook kwam vrij.
Bewoners werden ontruimd en opgevangen in het in de buurt van de flat gelegen politiebureau. Onder deze bewoners vielen onder meer kinderen en huisdieren.
Hoe de explosie ontstond is nog niet bekend. De politie heeft de locatie als plaats delict aangemerkt en doet onderzoek.