Delft herdenkt slachtoffers Tweede Wereldoorlog op Nieuwe Plantage

Redactie Redactie

Traditiegetrouw vond 4 mei een herdenking van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog plaats bij het monument op de Nieuwe Plantage. Na een stille tocht vanaf De Markt werden bij dat monument kransen gelegd.

Foto: Willem de Bie

Naast het leggen van de kransen vond aan de Nieuwe Plantage ook de twee minuten stilte plaats om 20.00 uur. Hierbij hadden bezoekers de gelegenheid de mensen die stierven voor de vrijheid in binnen- of buitenland te herdenken.

Foto: Willem de Bie

Twee leerlingen van de Jan Vermeerschool deden tijdens de ceremonie een voordracht.

Foto: Willem de Bie

En ook burgemeester Alexander Pechtold hield een speech.

Foto: Willem de Bie

Op de herdenking kwamen ook mensen met kinderen af. Veel Delftenaren willen dat ook de jeugd niet vergeet wat er in de oorlog is gebeurd.

Foto: Willem de Bie

Er kwamen sowieso veel bezoekers af op de ceremonie.

Foto: Willem de Bie

Voor een deel van deze bezoekers blijven de herdenkingen altijd emotioneel.

Foto: Willem de Bie

Verder waren enkele veteranen aanwezig.

Foro: Willem de Bie

En ook militair werd een eerbetoon gebracht aan degenen die stierven voor vrijheid.

Foto: Willem de Bie

Allerlei mensen legden een krans.

Foto: Willem de Bie

Ondertussen hing de vlag halfstok bij het monument.

Foto: Willem de Bie
Advertentie Delft Buisiness Banner 2
Advertentie Tu delft breed
LIVE