Op de Phoenixstraat heeft dinsdagmiddag 12 mei een aanrijding plaatsgevonden tussen een tram en een fietser. De fietser werd aan de voorkant van de tram geraakt en kwam daarna ten val.

Het ambulancepersoneel heeft zich over de fietser ontfermd. Het slachtoffer is in de ambulance nagekeken en met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Door het ongeval raakte het achterwiel van de fiets vervormd.
Door de aanrijding was het tramverkeer van lijn 1 en 19 in beide richtingen gestremd. Inmiddels rijden de trams weer volgens dienstregeling.