Een man is zondagavond 24 mei via een regenpijp het dak van de Oude Kerk aan de Heilige Geestkerkhof opgeklommen. De politie kwam met onder meer een helikopter ter plaatse. Volgens persbureau District8 was de man onder invloed van alcohol.

Volgens omstanders gooide de man spullen van het dak naar beneden. Vanwege de veiligheid zette de politie de omgeving af.
Om de man van de kerk af te krijgen, is onder meer een arrestatieteam opgeroepen, waarna de hulpdiensten de kerk ingingen. Na een kort gesprek hield de politie hem aan. Vervolgens werd hij nagekeken in de ambulance.
De man bleek onder invloed van alcohol te zijn. District8 meldt dat hij daarom de keuze maakte de kerk te beklimmen.